آزمایشگاه بازی و فناوریهای پیشرفته یادگیری هم راستا با مفهوم «یادگیری فناورانه»، بر استفاده از فناوری به عنوان یک ابزار مؤثر در بهینهسازی و پشتیبانی از فرآیند یادگیری اشاره دارد. بنابراین، ضروری است که این ابزار متناسب با نظریهها و چهارچوبهایِ تعریف شده در حوزه یادگیری باشد. به عبارت دیگر، نظریههای یادگیری چگونگی طراحی و استفاده از فناوری در حیطه یادگیری را تعریف میکنند. «یادگیری فناورانه» این نکته را متذکر میشود که مسئله صرفا این نیست با کمک فناوری چه میتوانیم در یادگیری انجام دهیم. مهمتر آن است چگونه به فناوری شکل میدهیم؛ آیا با اتخاذ یک رویکرد منفعل و تقلیدی (Adoptive) فناوری را همانگونه که هست، برای مدت زمان کوتاهی در محیطهای یادگیری میپذیریم و پس از آن به روالهای سنتی باز میگردیم یا مواجهای نوآورانه (Adaptive) و هدفمند خواهیم داشت و پتانسیلهای آن را متناسب با نیازهای محیط یادگیری شخصیسازی نموده و ارتقاء میدهیم. در نتیجه، در «یادگیری فناورانه»، اهمیت تامل بر بنیانهای نظریِ یادگیری و ترکیب آن با پتانسیلهای فناوری نهفته است.
آزمایشگاه «فناوریهای پیشرفته یادگیری» جامعهای از متخصصان موضوعی و پژوهشگران است که بر «عینیتبخشی به ایدهها و پروژههای تحقیقاتی» نیز متمرکز است. ضمن اینکه، بر استفادههای کاربردی از فناوریهای نوین در مطالعات و پژوهشهای یادگیری و عمل آموزش تاکید دارد.
ایمیل: elab.sbu@gmail.com
شماره تماس: 02129905375
کدپستی: 987652443
آدرس: ولنجک، میدان شهید شهریاری، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، طبقه زیر همکف، lab2
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ میباشند
کپی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
All right deserved 2024 – Elab.sbu.ac.ir
آزمایشگاه «فناوریهای پیشرفته یادگیری» جامعهای از متخصصان موضوعی و پژوهشگران است که بر «عینیتبخشی به ایدهها و پروژههای تحقیقاتی» نیز متمرکز است. ضمن اینکه، بر استفادههای کاربردی از فناوریهای نوین در مطالعات و پژوهشهای یادگیری و عمل آموزش تاکید دارد.
ایمیل: elab.sbu@gmail.com
شماره تماس: 02129905375
کدپستی: 987652443
آدرس: ولنجک، میدان شهید شهریاری، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، طبقه زیر همکف، lab2
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ میباشند
کپی مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
All right deserved 2024 – Elab.sbu.ac.ir